Případová studie 02
Výzva
- Propad obratu u stávajících klientů nízký zájem nových klientů vyvolalo nejistotu v následujícím období
- Nejednotná představa o obchodních směrech
- Obava z přetrvávající recese
- Nízký podíl inovací v produktech
- Nedostatečný přehled o motivaci zaměstnanců
Proč avacon
- Znalosti problematiky strategického plánování
- Schopnost aplikace BSC (soubor nástrojů měřící výkonnost podniku pomocí čtyř perspektiv:finanční,zákaznické, interních podnikových procesů, učení se a růstu)
- Dovednost nastavit KPI (měřitelné indikátory) pro hodnocení přínosů
Řešení
- Rychlá analýza problému s majitelem a vedoucími pracovníky
- Sestavení realizačního týmu vhodného pro sestavení strategie
- Úvodní motivační a zahajovací workshop s představením následující práce
- Nastavení otevřené a pracovní atmosféry pro nové nápady a myšlenky
- Významné zlepšení obchodního směřování a vyjasnění nových trhů firmy
- Jasná definice potřeb výroby, logistiky, marketingu, finančního řízení, personalistiky pro další dvouleté období
- Společná tvorba koncepčního dokumentu strategie s jasně měřitelnými ukazateli, zodpovědnostmi osob za jejich naplnění a nastavení motivačního systému
- Implementace a půlroční vyhodnocování výsledků
Přínosy řešení a dopady
- Zvýšení obratu o 14% do 11 měsíců po implementaci
- Zvýšená schopnost řízení obchodu a jednotnost týmu obchodníků a majitele
- Jasně nastavený systém odměňování vázaný na výkon firmy
- Standardizovaný systém měření výkonosti ve všech oblastech jako inovace, vzdělávání a motivace zaměstnanců
- Úspora v nákupech a motivace nakupovat efektivně
- TÝM, KTERÝ SE ZTOTOŽNIL A PROSAZUJE FIREMNÍ STRATEGII!